Şişli’de ilginç görüntü: Müşteriler zifiri karanlıkta fenerlerle alışveriş yapıyor
Şişli’de ilginç görüntü: Müşteriler zifiri karanlıkta fenerlerle alışveriş yapıyor
BEDAŞ tarafından kaçak kullandığı iddiasıyla butiğin elektriği kesildi, 116 bin TL para cezası yazıldı.
Butik sahibi, “İtiraz ettim. Tesisatçıya gösterdim kaçak hattı bulamamış. Karanlıkta, soğukta satmaya çalışıyorum” dedi.
İSTANBUL – Şişli’de kaçak kullanım tezgâhıyla elektriği kesilen bir butikte müşteriler bir aydır zifiri karanlıkta el fenerleri ile alışveriş yapıyor. Kaçak kullanmadıklarını savunan butik sahibi hanım, “116 bin TL para cezası yazıldı ve ödemeden elektriğin açılmayacağı söylendi. İtiraz ettim, ödemeye gücüm yoktu. Tesisatçıya gösterdim, sızdıran bir hat bulamadı. Bir aydır karanlıkta ve soğukta satmaya çalışıyorum” dedi.
Şişli Gülbağ Mahallesi’ndeki bir butiğin elektriği, kaçak elektrik kullanıldığı iddiasıyla bir ay önce BEDAŞ (Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş.) tarafından kesildi ve 116 bin TL kaçak kullanım cezası yazıldı. Yaşananlara şaşıran butik sahibi Leyla Gülnaz Gök, iş yerine sertifikalı elektrikçi getirerek tesisatı kontrol ettirdi. Yapılan kontrol sonucunda herhangi bir kaçak bulunmadığını kaydeden Gök, BEDAŞ’ın çok sayıda itiraza rağmen ceza ödemeden elektriği açmadığını söyledi. Bu kadar parayı ödeyecek gücünün olmadığını ifade eden Gök, BEDAŞ tarafından mağdur edildiğini, bir aydır zifiri karanlıkta ve soğukta satmaya çalıştığını ve bu nedenle işlerinin yarı yarıya azaldığını söyledi. . Aynı iddiayla butik sahibi Leyla Gülnaz Gök’e ve çevredeki diğer iş yerlerine de ceza kesildiği, esnafın sorunun analizi için muhatap bulamadığı öne sürüldü.
“Soğuk havada çalışıyoruz, üşüyoruz”
Butiğin sahibi Leyla Gülnaz Gök, yaklaşık bir aydır müşterilere elektriksiz hizmet vermeye çalıştıklarını söyledi. Bir kablo sistemi var, çok eski bir sızdıran hat. Ama sana ait değil, sana aitmiş gibi görünmüyor. Çok eski olduğu için 7 ay önce alınmış bir rapor hazırlamışlar. 4 ay ceza alırsınız. Hattınıza yüksek bir fatura gelecek. ’ dediler ve vergi levhamızı aldılar. İki gün sonra bir ihbar aldık. 116 bin TL para cezası Onlara bunu ödeyemeyeceğimizi söyledik. Biz burada esasen küçük bir esnafız. Her ay 900-1000 TL arasında bir elektrik faturası alıyorum ve sistematik bir ödeme yapılıyor. Ödenen faturalarımız ortada hadi elektriğimizi açın bir eksiğimiz, yanlışımız varsa bu süreçte mahkemede olacağız. bu parayı ödemeden asla elektriği açamayacaklarını söylediler. Yaklaşık bir aydır bu şekilde hizmet vermeye çalışıyoruz. Sertifikalı bir elektrikçi getirdik, bize elektrik kaçağı yok, burada sınır yok, elektrik kaçağı yok denildi. İtiraz dilekçelerimizi verdik, iki kere gittik, bekliyoruz. İncelemek ve bir ekspertiz getirmek için çabucak geri gelmelerini istedim. Bir aydır bekliyorum gelen giden yok. Soğuk havalarda bu halde hizmet vermeye çalışıyoruz, üşüyoruz. Çocuğum okuldan eve geldiğinde soğukta benimle bekler. Çok mağduruz. Genel süreç devam edebilir. Hatalıysak kabul ederiz ama haklıyız. Burada kaçak bir elektrik olduğundan kesinlikle haberimiz yok. Burayı bir arkadaşımdan kiraladım, dükkan sahibi değilim. Kiracı olduğum bir yerde iki lamba için başıboş çizgi çekmem. Oburluğunu suçlamak istemiyorum. Bunun araştırılmasını ve temize çıkarılmasını istiyorum. Burada kaçak elektrik kullandığım algısı için üzgünüm. BEDAŞ diyoruz bir aydır mağduruz. Maalesef o cezayı ödeyecek durumda değiliz. Elektriğimizin açılmasını ve müşterilerimize de hizmet vermesini istiyoruz. Bizim gibi birkaç esnaf da burada mağdur. Bu durumda çok büyük ceza aldılar” dedi.
Ürünler mobil aydınlatma ile müşterilere gösterilir
Butik çalışanlarının karanlıkta kıyafetlerin renk ve modellerini göstermek için mobil aydınlatma kullandıkları, ışığın yeterli olmadığı zamanlarda ise mağaza dışında müşterilere ürünleri sergiledikleri görüldü. Portatif aydınlatma ile alışveriş yapmak zorunda kaldıklarını söyleyen Emine Uçan isimli müşteri, “Çok zor. Hep alışveriş yaptığımız bir yer. İnanın bir arkadaşımızı çok sevdiğimiz için bir arkadaşımıza da destek olmaya geldik. .İnanın bazen kapıya kadar götürüp renklerden o kadar anlıyoruz ki.Bizde de “Alışveriş yapmakta çok zorlanıyoruz. Uzun zamandır tanıyoruz, kendi başına emek veren biri. Bu şekilde mağdur edilmesinden dolayı üzüntülü ve rahatsızız” dedi.
“Diğer iki faturada 100 bin TL ceza kesildi”
BEDAŞ tarafından elektriği kesilen diğer esnaf Mesut Tunç ise, “Bize kaçak kullanım var ya da başka bir şey olduğunu söylemediler. Orada şalter vardı, saatin altına almamızı istediler. , ‘Bunu yap, normalde burada olması gerekir.’ Sakıncalı bir durum var mı diye sorduğumda ‘yok’ denildi.Ertesi gün mesaj geldi.İki farklı faturada 100 bin TL ceza olduğunu söylediler.Kaçak olarak yansıdığı söylendi. kullanım ücreti.İlgili birimlerle hızlı bir şekilde iletişime geçtik ve itiraz başlattık.İtirazla ilgili rastgele bir mesaj aldık.Yüz yüze belge teslimi olmadığını söylüyorlar ancak e-postalara hiçbir şekilde cevap verilmiyor. Sürekli BEDAŞ’ı arayıp “Bunun bedelini ödemek zorundasın, ödenecek” dediler.Aynı süreçler yine devam etti.Bu halde devam ederek bir hafta bize çok eziyet çektirdiler.Sonuçta zor. bizim ödememiz için o noktada kaldık ama hukuki süreci de başlattık.Biz aslında burada kurumsal bir firmayı temsil ediyoruz.Yaptığımız işe bağlı olarak kurum bize fatura ve işçi konularında da destek oluyor.Yapılacak durumumuz bu söz konusu değil, böyle bir şeye gerek yok. ruh. Kredi kartımın limitini artırıp gidip kartla ödemek zorunda kaldım. Mecburdum ve şimdi hala bankaya borçlu görünüyorum. ‘Hukuki süreci başlatın’ diyorlar. Onlar da ‘Avukatla ilgileneceksin, parasını ödeyeceksin’ demekle tehdit ediyorlar. Hukuki süreci başlatabiliriz diyorlar ama arka planda ‘Yanılacaksın’ diye bir söz var. Çok önemli bir sindirme politikası var ve muhatap yok” dedi.